• +381 11 40 57 367
  • Radnim danima: 7-22h, Vikendom: 9-21h
  • Kneginje Zorke 60, Beograd

Jelena Šijan: Jogom do lakše trudnoće i porođaja

24/09/2016

Ne zove se trudnoća bez razloga drugo stanje. Ženama je potrebna dodatna pažnja i osećaj sigurnosti, a vežbe joge dokazano pomažu u unapređenju fizičkog i psihičkog stanja trudnice.

Treninzi počinju u ponedeljak, 26. septembra, a pre nego što prvi put zajedno pozdravimo sunce, red je da upoznamo instruktorku Jelenu Šijan. 🙂

Jelena ima dugogodišnje iskustvo u radu sa trudnicama, spremna je da odgovori na sva vaša pitanja i jedva čeka da vas upozna!

Koliko je bezbedno vežbanje joge u trudnoći?

Vežbanje joge u trudnoći je veoma bezbedno ukoliko uzmemo u obzir da je trudnoća potpuno zdrava, što znači da nema nikakvog krvarenja, visokog pritiska, ranijih pobačaja ili bilo kakvih bolova.

Shodno ubrzanom načinu života sve je manje kretanja a trudnicama je bilo koja vrsta lagane aktivnosti više nego neophodna kako za fizičku pripremu samog porođaja tako i za mentalnu i emotivnu.

Joga ima zaista blagotvorno dejstvo i pozitivno utiče na sve nivoe našeg postojanja, fizički, mentalni, emotivni i duhovni.

Koje benefite trudnice mogu očekivati?

Prvi benefit koji se oseti je lakoća u telu, veća izdržljivost, snaga kao i fleksibilnost. Joga asane su koncipirane tako da se mogu praktikovati u svim trimestrima, dakle zastupljene su veoma blage i nežne asane koje uz produbljeno disanje dovode telo u potpunu ravnotežu praćenu dubokim zadovoljstvom.

U kojim slučajevima se vežbe ne preporučuju?

Ne preporučuju se trudnicama koje nose dve ili više beba, koje imaju visok krvni pritisak, neku ozbiljniju bolest, ukoliko su imale prevremene porođaje ili spontane pobačaje, usled vaginalnog krvarenja, spuštene posteljice kao i usled bilo kakvog drugog bola npr. probadanje u leđima, stomaku.

Šta ako trudnica do sada nije vežbala jogu?

Bez obzira da li je trudnica početnik ili nije, prisustvo instruktora je neophodno prilikom vežbanja obzirom da je pravilan položaj u asanama od izuzetne važnosti.

Vežbe su maksimalno prilagođene trudnicama tako da ih početnice mogu raditi bez ikakvih problema.

Da li je bitno u kom je trudnica trimestru?

U prvom trimestru neophodno je pažljivo vežbati, što više se odmarati između i na kraju vežbi posebno u prvom trimestru kada je prisutna dosta niža energija zbog iscrpljenosti organizma.

Svakako se preporučuje dosta tečnosti za vreme i posle treninga.

U drugom trimestru se oseća dosta jači priliv energije pa se i trudnice najlepše osećaju u svom telu i najviše im prijaju vežbe. Ponekad je potrebno kod stojećih asana pridržavati se za zid ukoliko dođe do vrtoglavica koje su dosta učestale u ovom periodu.

Treći trimestar je naviše posvećen tehnikama disanja i mentalnim pripremama za sam porođaj.

Prilikom vežbi balansa takođe se preporučuje pridržavanje za zid ili stolicu. Akcenat je na položajima koji otvaraju kukove.

U svim trimestrima vežbe se rade lagano i pažljivo uz produžen period odmora.

Kako joga utiče na našu energiju?

Svaki čovek u sebi ima tri energetske gune: Tamas, Rajas i Sattva.

Tamas je inercija, nedostatak volje i pokretačke energije, kod trudnica ova guna može biti dominantna na početku trudnoće.

Rajas je aktivna energija koja ima tendenciju da pređe u opsesiju aktivnostima, uglavnom prepoznatljiva kod ljudi koji ne mogu da miruju.

Sattva je uravnotežena energija, blaga i balansirana.

Svi ljudi poseduju sve tri energetske gune samo je pitanje u kojoj meri su raspoređene.

Joga pospešuje Sattva gunu i stoga se preporučuje svima a ne samo trudnicama. Pokreće i balansira energiju, dovodi psihu u stanje razvnoteže te vežbači vremenom počinju da osećaju dublji mir i spokoj koji nikada pre nisu osetili.

Uz pravilno disanje joga direktno utiče na dobro raspoloženje i teške misli.

Kakve utiske trudnice imaju nakon časova?

Trudnice uglavnom osete rasterećenje od stresa, više pokretačke energije, jaču volju i fleksibilnost tela. Zabeleženo je i smanjenje određenih strahova i fiksacija koje se javljaju kod pojedinih žena u drugom stanju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.