Kako da zauvek imate idealnu težinu

Uvek me je fasciniralo kada neko kaže da godinama ima istu kilažu i da se na njegovom telu ništa ne menja. Mi u fitnes centrima uglavnom se srećemo sa ljudima koji muku muče da postignu zamišljenu formu i vrlo često imaju jo-jo efekat. Ne shvatajući da je rešenje uvek u njima, ljudi posežu za eksternim pomagalima poput raznih suplemenata i tableta za mršavljenje, koje ne samo da ne deluju, nego mogu imati vrlo štetne efekte po naše zdravlje.

Zašto pilule za mršavljenje nemaju efekta?

Zato što nijedna tableta ne može da dopre do vaših misli. Jedino što mogu da urade, ako i to mogu, je da vam suzbiju apetit, uz ozbiljne posledice koje njihovo metabolisanje može da prouzrokuje. Um-telo veza ključna je za bilo kakve ozbiljnije rezultate. Kompulsivno jedenje je naša životna navika koja dolazi iz uma. Nju pokreće misaoni proces. Kada promenite misaoni proces, bićete izlečeni zauvek. Primer promene ustaljenih šablona razmišljanja su osobe koje prestanu jesti meso životinja kada zavole životinje i shvate da ono što unose u sebe su zapravo leševi živih bića. Dakle, ključ promene je u svesnosti.

Sve što pokušavate da potisnete na kraju će vas motivisati

Što se više nečemu opiremo, više ga želimo. Kada sebi nešto zabranjujemo, naše telo stvara sve veću potrebu upravo za tim. Najpre kažnjavate sebe odricanjem, a zatim pojedete ogromne količine upravo toga. Vegetarijanci ne pokušavaju da suzbiju želju za mesom. Oni su jednostavno promenili mišljenje vezano za jedenje mesa živih bića. Sve što treba da uradite je da promenite percepciju čokolade, peciva, gaziranih sokova, čestih obroka, i td. Dakle, nemojte se opirati čokoladi. Ukoliko govorite sebi „ja to volim, ali neću da jedem ili ne smem da jedem“, kad tad će vas um naterati da to pojedete, jer je funkcija vašeg uma da vas zaštiti od patnje. I ako um shvata kao patnju vaše odricanje od slatkiša, kad tad ćete pokleknuti.

Uspostavite dijalog sa vlastitim umom

Naučnici su utvrdili da su sve dijete u 98% neuspešne. Najduže što ljudi mogu da izdrže u ovakvom režimu odricanja i potiskivanja je 6 nedelja. Međutim, ukoliko uspete da od svog uma napravite saveznika tako što ćete postići izvesnu indiferentnost prema hrani, doći ćete do stanja kada vam hrana neće biti zaista bitna. Uspostavite dijalog sa sopstvenim umom. Kada sledeći put odete u supermarket i vidite kutiju svog omiljenog keksa, umesto da kažete „Jao kako su divni, kupiću ih i pojesti samo jedan“, a onda pojedete celu kutiju, recite u sebi „Baš volim ove kolačiće, ali više volim da uđem u one omiljene farmerke“. Dakle, „U ovom momentu ja biram da izgledam zgodno u svojoj garderobi“ . Vaš um će razumeti da se ne borite kako biste se oduprli hrani.

Emocionalno jedenje

Poriv za slatkom i ukusnom hranom je zapravo proizvod vašeg uma, koji je povezao sećanje na slatko majčino mleko i osećaj zaštićenosti i ušuškanosti. Vašem telu ne treba hrana puna šećera, aditiva, boja, procesuirana i osiromašena. Međutim, mnogo novca se troši od strane raznih industrija na smišljanje strategija kako da vam „isperu mozak“, povežu hranu i osećanje sreće i ugodnosti i na taj način vam stvore zavisnost. Što pre to shvatite moći ćete da osvestite sadržaj onoga što unosite u sebe i da na neki način stvorite nezainteresovanost za takvu vrstu hrane. Opozit ljubavi nije mržnja, već indiferentnost, nezainteresovanost. Postanite nezainteresovani za sve ono što vam ne donosi dobro. Nemojte se opirati!

Ivana Spasojević

Leave a Reply