Ne daj da te lažu, tuga se ne leči čokoladom

O efektima fizičke aktivnosti na depresiju rađene su mnoge studije I u njima smo saznali da vežbanje znatno smanjuje stepen depresije, potištenosti, tuge i pesimizma.

Fizička aktivnost pre svega zaokuplja um I predstavlja period zatišja I odmora. Takođe, ona omogućava da se loši postupci I navike zamene dobrim. Trening je oblik meditacije. On vam daje osećaj da upravljate svojim životom I svojom okolinom.

Samopoštovanje, koncept ličnosti, spoznaja sopstvenog tela

Fizičku aktivnost prati pozitivan stav o sebi, tako da ona utiče na samopoštovanje I shvatanje sopstvene vrednosti. Kada preuzmete kontrolu nad sopstvenim životom, smanjite težinu, poboljšate svoju snagu I izdržljivost I ulepšate svoju pojavu, imaćete bolje mišljenje o sebi. Takve promene će vam uliti samopouzdanje I promeniti vaš pogled na svet. Pošto aktivnost I dobra kondicija menjaju poimanje sebe, stečeno poverenje u sopstveno telo može predstavljati bitan korak poboljšanja ličnih odnosa. Trening utiče na metabolizam I lučenje brojnih hormona I neurotransmitera poput endorfina I dopamina, koji su zaduženi za pozitivno raspoloženje. Endorfini smanjuju osećaj bola I stimulišu osećanje euforije.

Upitnik za procenu da li smo u depresiji

Ovaj upitnik preporučio je nacionalni institut za mentalno zdravlje I on vam može pomoći da odredite da li postoji mogućnost da zapadnete u depresiju ili da procenite stepen depresije ako od nje patite. Označite da li se slažete ili se ne slažete sa sledećim:

– Osećam se potišteno

– Više ne uživam u stvarima koje sam ranije volela

– Osećam da bi drugima bilo bolje bez mene

– Osećam da nikome nisam od koristi

– Primetila sam da dobijam na težini

– Imam probleme sa snom

– Nemam mira I ne mogu dugo da budem na istom mestu

– Um mi nije bistar kao nekad

– Umorim se bez opravdanog razloga

– osećam se beznadežno

Saberite ukupan broj izjava sa kojima ste se složili I ako ih je najmanje pet, te ako se tako osećate najmanje dve nedelje, potrebno je da odmah nešto preduzmete.

Leave a Reply