fbpx
  • +381 11 40 57 367
  • Radnim danima: 7-22h, Vikendom: 9-21h
  • Kneginje Zorke 60, Beograd

Dosta ti je bolova u leđima? Vežbe za kičmu

26/10/2018

Vežbe kao prevencija i terapija

Vežbe za kičmu neophodne su kako za prevenciju, tako i za terapiju bolova u leđima. Starije osobe mnogo češće pate od bolova u predelu kičmenog stuba. Na simptome bola utiču mnogobrojni faktori, a najčešće se to povezuje sa starošću. Međutim, da li je to zaista tako? Kaže se da smo stari onoliko koliko nam je kičma stara. Načelno, sva tačnost se zaista krije u tome. Ako sagledamo činjenicu da sve više mladih pati od istih ili sličnih problema, ne možemo istaći nikakve tipične tegobe za osobe starije dobi.

Tegobe

Najčešće tegobe kičmenog stuba, bez obzira na pol jesu cervikalni (sindrom vrata), i lumbalni sindrom. Oba ova sindroma se karakterišu bolom, ograničenom pokretljivošću i/ ili nekom motoričkom smetnjom. Pošto je sindrom skup simptoma, neophodno je utvrditi tačan uzrok tegoba.

Godine

Ukratko, kod starijih (sve češće i kod mlađe populacije), to su najčešće promene u vidu degenerativnog reumatizma koje se javljaju u vidu bujanja koštanih šiljaka na pršljenskom telu, slabljenja zglobnih veza, kao i  gubljenja postojanosti diskusa u vidu njegovog sušenja. Tada dolazi do kompromitovanja nervnih korenova i javlja se bol. Kada se javi bol, javlja se i mišićni spazam kao odgovor na bolni stimulus. Tada se uključuje zaštitni mehanizam tela gde dolazi do smanjenja obima pokreta što dodatno utiče na pogoršanje tegoba.

Kretanje

Pošto je pokret jedan od najvažnijih faktora u saniranju ovakvih tegoba, onda je jasno da je fizičko vežbanje jedno od najboljih rešenja za dugotrajno smanjenje tegoba. Postoji razlika u tretiranju mlađih i starijih ljudi jer kod stariji često postoje i dodatne komplikacije aktuelnog bolnog stanja, kao i druge tegobe koje su indikovane kod starijeg doba: osteoporoza, kardio vaskularne i respiratorne bolesti…

Pravilan odabir vežbi

Za starije osobe bi se u medicinskom fitnesu birale prema kliničkoj slici pacijenta i njegovoj funkcionalnosti. Najpre bi to bile statičke vežbe i vežbe laganog istezanja, a kasnije, kako trenažni proces odmake i kako se smanjuje bol, mogu se ubaciti vežbe za održavanje obima pokreta u zglobu kao i vežbe snage.

Redovno izvođenje ovih vežbi uz nadzor trenera vodi vas u stanje bez bola.

Marko Marinković

spec. fizioterapeut savremenih manuelnih tehnika

Prijavi se

Ako želiš da nam se pridružiš da se zajedno oslobodimo bolova u leđima, popuni kontakt formu ispod i mi ćemo te kontaktirati sa više detalja.

Vežbe za leđa: Prijavi se za besplatan trening!

Datum rođenja

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.