• +381 11 40 57 367
  • Radnim danima: 7-22h, Vikendom: 9-21h
  • Kneginje Zorke 60, Beograd

ZAŠTO NIJE DOBRO DRŽATI DIJETU NA SVOJU RUKU

15/05/2018

 

Svašta sam čitala o ishrani i mnoge me stvari zbunjuju. Većina govori da treba jesti često i većina kaže izbaci ugljene hidratea onda drugi kažu kako je meso loše, puno hormona i estrogena, kao i mlečni proizvodi i da ih ne bi trebalo jesti, već da bi 70 % ishrane trebalobazirati na voću, povrću i žitaricama, koštunjavom voću itd. Onda neki pričaju da bi glad trebalo odlagati i da se mora jesti jednom do dva puta dnevno sa razmacima od minimum 8 sati i da to što se propagira pet i više obroka dnevno nije dobro, da su to mitovi koje plasira prehrambena industrija… Sve me to jako zanima, ali sam zbunjena i ne znam kako da procenim šta je zapravo tačno“  

Ovo je jedna od čestih poruka koje dobijamo.

NAŠ ODGOVOR JE UVEK

… POTRAŽITE STRUČNU POMOĆ!

Svaki eksperiment koji radimo na svoju ruku bez ikakvog pregleda i analiza, pogotovu ako postoji veliki višak kilograma ili dugotrajna fizička neaktivnost, može biti opasan.

Da bismo uspešno sproveli proces mršavljenja i hranili se pre svega zdravo, potrebno je znanje o fiziološkim procesima. Kada nešto promenimo u svakodnevnom režimu, telo ispada iz stanja homeostaze. Dakle, izbacujemo organizam iz ravnoteže, što predstavlja stres. Telo odmah aktivira mehanizme odbrane koji teže vraćanju organizma u stanje na koje je navikao.

KAKO DIJETA MOŽE POSTATI OZBILJAN PROBLEM

Ako recimo negde pročitate kako je za držanje dijete dobro smanjiti ili izbaciti ugljene hidrate, vi izbacite iz ishrane hleb, krompir, pirinač, testenine, žitarice, šećere… I onda povećate unos proteina i masti, i to uglavnom kroz namirnice životinjskog porekla. Ono što se dešava pri takvoj ’dijeti’ jeste povećanje kiselosti krvi i celog sistema. Kisela sredina ne pogoduje organima i odlična je podloga za nastanak raznih bolesti.

Međutim, to nije sve. Telo, da bi se vratilo u stanje ravnoteže, izvlači iz kostiju minerale poput kalcijuma, što na duže staze dovodi do slabljenja kostiju. Za žene je ovo siguran put ka osteoporozi. Dakle, ako ulazite u određenu vrstu dijete, a ne uzimate adekvatne suplemente propisane od strane lekara, dovodite svoj organizam u ozbiljan problem.

DIJETA I TRENING

Ovo je samo jedan od primera neadekvatnog sprovođenja nekog režima. Ovde naravno i trening igra bitnu ulogu, jer ga treba uskladiti sa dijetom. Telo troši svoja goriva (ugljene hidrate i masti) u zavisnosti od toga u koji režim rada ga stavljamo. Kada treniramo duže srednjim intenzitetom, trošiće jedne resurse, a ako radimo visoko intenzivne treninge potrošnja će se prebaciti na brze izvore energije (ugljene hidrate). Sve ovo treba znati kako biste izvukli najbolje i iz treninga i iz dijete, i što je najvažnije održali i unapredili zdravlje.

Ukoliko ne možete sami, a imate volju, uvek se možete obratiti našem timu stručnjaka, lekara i trenera. Prijavite se preko forme koja se nalazi ispod.

 




 

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.