fbpx
  • +381 11 40 57 367
  • Radnim danima: 7-22h, Vikendom: 9-21h
  • Kneginje Zorke 60, Beograd

Kako da održiš motivaciju

08/02/2019

ak 90 odsto novih vežbača odustane od treninga u prvih mesec dana. Njihova motivacija je bila snažna, bili su odlučni, organizovani i uporni. Baš kao i ti. Ali su ipak odustali. Zašto?

Kada je motiv treninga zdravlje, rezultati su najčešće zagarantovani. Shvatiš koliko je fizička aktivnost važna kada je to jedina stvar koju možeš da uradiš za svoje zdravlje i onda si spreman na sve – uvek nađeš vreme za trening, zdravo se hraniš i treniraš redovno. A kada je motiv nametnut od strane tvoje okoline, veća je verovatnoća da ćeš smišljati izgovore i na kraju prestati da vežbaš. Pa šta je onda rešenje?

Hajde da nađemo tvoju motivaciju za trening

Znaš li kako pas uči da sedne? Vlasnici iznova ponavljaju istu reč, istim tonom i uvek uz isti pokret nežno spuštaju zadnji deo tela  psa u sedeći položaj. I posle bezbroj ponavljanja pas konačno sedne. A da li se to desilo zato što su vlasnici autoritet? Ili zato što ih pas razume? A možda zato što su bili uporni?

Upornost igra važnu ulogu, ali je pravi razlog poslušnosti psa činjenica da su vlasnici imali poslasticu u ruci.  Pas je bio toliko motivisan poslasticom da je dao sve od sebe da shvati šta to vlasnici traže od njega, dobio je nagradu i konačno je zadovoljan.

Po sličnom obrascu i mi funkcionišemo.

Sve može biti motivacija ali je bitno da bude konkretna. Bitno je da znaš kako tačno tvoj cilj treba da izgleda kada bude ostvaren. Da znaš šta tačno treba da uradiš i da svaki dan preduzimaš akcije ka njegovoj realizaciji. Slavi i najmanje dostignuće i nagradi sebe.

A kada jasno definišeš svoj cilj i motivaciju…

Vežbamo fokus

Kada donosimo odluke osećamo se kao da smo već pola posla uradili. I onda zaboravimo na male pobede. Važno je da uložiš vreme u planiranje – kada ćeš i šta jesti, kada ćeš otići na trening i koliko dugo ćeš vežbati. Uradi to dok imaš motivaciju i energiju jer će ti kasnije biti teže da smisliš izgovor i odustaneš.

Ako je tvoj plan da ustaneš ranije i odeš na trening već sada spakuj torbu i ostavi je na vidnom mestu.

Takmičimo se

Možda nemaš takmičarski duh ali bi bilo dobro da ga sada razviješ. Ako ne ideš na grupne treninge, takmiči se sa sobom. Posle treninga ubaci još jednu vežbu, ako trčiš povećaj pređenu dužinu ili povećavaj opterećenje na treningu snage.

Potrudi se da zapisuješ rezultate svake nedelje jer ćeš na taj način osvestiti napredak – dobri rezultati ćete dodatno motivisati!

Prilagođavamo se

Neće baš sve uvek biti onako kako smo zamislili. Nekad nećeš propustiti prevoz do teretane ili ćeš zakasniti na trening. Možda će prijatelj iz tvoje grupe prestati da dolazi na treninge. A možda ti više neće prijati treninzi na koje ideš.

U svakom slučaju je bitno da se prilagodiš novonastaloj situaciji i da održiš svoje dobre navike. Ako zakasniš na trening – uradi ga kod kuće online. Ako  ti više ne prijaju treninzi na koje ideš, promeni ih. Potrudi se da izbegneš izgovore.

S kim si takav si

Ako se okružiš ljudima koji dele tvoje ciljeve veća je verovatnoća da ćeš uspeti. Najbolje bi bilo da treniraš sa grupom koja je naprednija od tebe ili sa nekim ko se dugo bavi sportom i ko je u odličnoj formi.

Najbolja motivacija za dobar trening je sjajan osećaj posle vežbanja. Kada znaš da si uradio nešto dobro za sebe i da ćeš biti zdraviji, srećniji i lepši. Rezultati dolaze kad zavoliš taj osećaj – okruži se ljudima koji ga dobro poznaju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.