• +381 11 40 57 367
  • Radnim danima: 7-22h, Vikendom: 9-21h
  • Kneginje Zorke 60, Beograd

Kako da se ne ugojim tokom praznika?

25/12/2018

Kako da se ne ugojim tokom praznika?

Praznične trpeze su raskošne, raznovrsne i obilne, a slave i svečani ručkovi sve češći. I onda se pitaš:„Kako da se ne ugojim tokom praznika kad jedem duplo više nego inače?“

Treba da jedeš sve i treba da uživaš u hrani. Da, u redu je. Niko se nije ugojio za dan i tvoja forma se neće narušiti zbog jednog svečanog ručka ili jedne obilne večere. Problem najčeće nastaje kada svakog dana unosimo više hrane nego što nam je potrebno. I kad pomislimo da je jedno prejedanje izgovor da nastavimo sa neumerenošću.

Ali šta uopšte znači biti umeren? I zašto se ta granica tako lako pređe? Hajde da ove godine zajedno izbegnemo greške, jedemo sve što poželimo i uživamo u praznicima! Kako?

Najveće greške pravimo pre nego što odemo na praznični ručak

Slava je predveče i već znaš šta te čeka. I verovatno misliš da je bolje da tog dana što manje jedeš i da unosiš što manje kalorija. Ali ako se izgladnjuješ veća je šansa da ćeš uveče preterati i zato je važno da se potrudiš da jedeš što pravilnije – savetuje se da ne preskačeš obroke i da staviš akcenat na sveže voće i povrće. Tvoj idealan doručak mogla bi biti kombinacija žitarica i voća sa jogurom ili kefirom, a ručak obrok salata.

Ako u kući imaš svežeg voća, pre nego što kreneš na večeru pojedi jabuku ili narandžu, a pre nego što sedneš za prazničnu trpezu bilo bi dobro da popiješ dve čaše kisele vode. Na taj način ćeš umanjiti šansu za prejedanjem.

Ali kako da se ne ugojim tokom praznika kad je sve tako ukusno i obilno?

I zašto da ne uživaš u ukusnoj hrani? Jedi sve! Ali od svega po malo.  Jedna od najboljih strategija je da u tanjir sipaš nekoliko jela u maloj količini i da staviš akcenat na izvore proteina u hrani. Protein ćete brže zasititi i smanjiti šanse da se prejedeš.

Ukoliko ti se ta strategija ne dopada, pokušaj sa čestim pauzama između jela. Posle svakog tanjira napravi kratku pauzu i sačekaj da ti telo samo pokaže da li je to što osećaš glad ili ne.  I pokušaj da izbegavaš gazirana pića – pored toga što su nezdrava, napraviće dodatni teret tvom digestivnom sistemu i narušiti proces varenja.

Šta mogu da uradim posle slave?

Pokušaj da završiš večeru dva sata pre odlaska na spavanje i da se prošetaš. A kada ustaneš važno je da dobro doručuješ jer ćeš se verovatno probuditi sa visokim nivoom šećera u krvi. Brz metabolizam očuvaćeš i uz izbegavanje ugljenih hidrata.

A šta ako se ipak prejedem?

Ništa. Nećeš se ugojiti za jedan dan i tvoj organizam će se brzo oporaviti. Važno je da znaš da jedno prejedanje ne znači da su svi tvoji napori da upražnjavaš umerenost propali. Pokušaj da se praviš da se ništa nije desilo i da nastaviš da se hraniš umereno i zdravo. Pa čak i ako treći put puniš tanjir gledaj da izbegneš misli da je „sad gotovo“ i da je svejedno da li ćeš posle večeri jesti kolače ili preterati u piću. Pokušaj da se zaustaviš i nastaviš po planu.

Sve je lakše uz treninge

Da, zima je i hladno je. Sezona je praznika i nije ti baš zgodno da ideš u teretanu pa čak ni da vežbaš kod kuće. Ali seti se sjajnog osećaja posle treninga. I koliko se zadovoljnije i poletnije osećaš kada posvetiš vreme tome da uradiš nešto dobro za sebe. Zašto bismo se odrekli tog zadovoljstva tokom praznika?

Dovoljno je da uradiš par vežbi kod kuće ili da se prošetaš i već ćeš napraviti razliku – kako u formi tako i u raspoloženju.

Dakle, da rezimiramo:

1) Pokušaj da izbegavaš izgladnjivanje pre prazničnog obroka

2) Pre nego što kreneš na ručak ili večeru, pojedi voćku

3) Pre nego što sedneš za prazničnu trpezu popij dve čaše mineralne vode

4) Jedi sve ali umerno

5) Ne preskači doručak

6) Ne budi previše strog/a prema sebi

7) Vežbaj

8) Uživaj u praznicima!

Pred tobom je vreme koje ćeš provesti sa porodicom i prijateljima i vreme kada treba da uživaš. Briga od zdravlju je važna, ali je isto tako bitno da se osećaš dobro i zadovoljno.  Javi nam da li ti je neki od ovih saveta pomogao da ove zime izbegneš višak kilograma i piši nam ako imaš pitanja – tu smo za tebe!

 

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.