fbpx
  • +381 11 40 57 367
  • Radnim danima: 7-22h, Vikendom: 9-21h
  • Kneginje Zorke 60, Beograd

Marko Prokin: Svakog dana bolji nego juče!

09/12/2016

Neko mrsko odlazi na trening, neko jedva čeka da uđe u salu, a nekom vežbanje predstavlja deo svakodnevnice i omiljeni deo dana. Toj odlučnosti i istrajnosti se svi divimo i težimo ka tome da je i sami postignemo. Ipak, izgovori se lako smišljaju, a dani između treninga postaju sve duži. Kako do uspeha?

Odgovor na ovo pitanje zatražili smo od Marka Prokina, našeg Trajbovca koji ostvaruje izvanredne rezultate u sali, a stiže i da se posveti sebi na manje sportski način. 🙂 Kako i sam kaže “Ko hoće, nađe vremena, ko neće, nađe razlog i opravdanje.”

Kada si počeo da se baviš sportom?

Od malih nogu sam išao na razne grupne sportove (fudbal, košarka, odbojka), ali se ni u jednom nisam pronašao. Sa 19 godina sam prvi put ušao u teretanu i odmah sam znao da je to za mene. Rezultati u potpunosti zavise samo od mene i truda koji uložim. Tu treniram zbog sebe i niko ne očekuje da idem na takmičenja – sve je kao stvoreno za mene.

Zašto su treninzi deo tvoje svakodnevnice?

Treninzi su mi sada već postali navika. Bez sat-sat i po treninga dan mi nije kompletan. Ukoliko se desi da par dana ne odem na trening, nervozan sam i osećam da mi fali nešto. Za mene je trening posebna vrsta terapije, nešto što me više odmori nego što me umori. Da ne spominjem da je to odlično za psiho-fizičko zdravlje, da se tokom treninga luči serotonin, a ko ne bi hteo da bude srećan svaki dan.

Kako si se osećao kada si primetio prve rezultate?

Motivisaniji nego ikada da još jače nastavim dalje. Kao dete sam imao problema sa gojaznošću, a u tinejdžerskim godinama sa poremećajem u ishrani i bio je neverovatan osećaj pogledati se u ogledalo i biti zapravo ponosan na sebe jer si svojim trudom i radom izvajao svoje telo. Pored toga zdravstveno stanje mi nikad nije bilo bolje, doktorka je zaboravila kako izgledam jer je dugo nisam posetio, sve u svemu, bio sam jako srećan.

U čemu se ogledaju tvoji ciljevi?

Svakog treninga cilj koji zacrtam sebi je da budem bolji nego prošli put. To može značiti povećati težinu, uraditi još koje ponavljanje ili ubaciti novu vežbu. Vodim evidenciju o treninzima i dokle god grafik na aplikaciji na telefonu ide na gore, zadovoljan sam.

Studiraš, do nedavno si i radio, a stižeš bar četiri puta nedeljno na treninge. Kako uspevaš?

Sve je u dobroj organizaciji. Ko hoće, nađe vremena, ko neće, nađe razlog i opravdanje. Naravno, takav ritam života povlači da su noćni izlasci veoma retki, da mi je često dan isplaniran u minut, ali upravo takav ritam te tera da budeš maksimalno produktivan i organizovan.

Zašto ti se dopadaju HIIT treninzi?

Nakon prvog HIIT treninga mi je trebao koji minut da bih došao do daha i to je bio znak da je ovo pravi izazov za mene. Generalno smatram da, da bismo napredovali, stalno sebe treba da izazivamo, da guramo svoje granice i da izađemo iz zone komfora, i to HIIT predstavlja za mene.

Kako bi motivisao nekog ko iznova odustaje?

Preporučio bih mu/joj da krene sa nekim na treninge, ali nekim ko ide već neko vreme i ko će znati da prenese entuzijazam koji imaju iskusniji vežbači. Takođe treba pomisliti koliko dobrog činiš za sebe i svoje telo i treba imati na umu da ni Rim nije izgrađen za jedan dan, te da će rezultati doći vremenom. A kada dođu, nema više odustajanja.

Imaš li savet za početnike?

Krenuti ili sa trenerom ili sa nekim iskusnijim vežbačem (ukoliko pričamo o teretani). Mnogi početnici rade nepravilno vežbe što može učiniti više štete nego koristi.I imati na umu da pored treninga, treba voditi računa o ishrani jer nijedan trening ne može da ispravi loš režim ishrane.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.