• +381 11 40 57 367
  • Radnim danima: 7-22h, Vikendom: 9-21h
  • Kneginje Zorke 60, Beograd

Trening posle praznika

10/01/2019

Praznike smo proveli uživajući, a kako da prvi trening posle pauze učinimo što prijatnijim? Počećemo polako, pametno i potrudićemo se da nam treninzi budu što zabavniji. Sezona slava i prazničnih ručkova je i dalje u toku, ali ako dozvoliš da loše navike prevagnu verovatno će ti biti mnogo teže da se vratiš u salu. Zato je važno da počnemo sada i da počnemo na pravi način. A kako ćemo to uraditi?

Prva i najvažnija stvar: Oprosti sebi

Pa i ako te nedeljama nije bilo na treninzima. I ako je prejedanje bilo deo tvoje svakodnevnice. I ako imaš nekoliko kilograma viška – oprosti sebi i nastavi dalje, ali u pravom smeru. 

Počni polako i počni u paru

Povratak u rutinu zahteva vreme i verovatno nećeš odmah moći da treniraš istim intenzitetom kao ranije. Pokušaj da postaviš sebi male ciljeve i mala očekivanja. A onda slavi svoje male pobede dok ne postanu ogromne!

Možda osećaš krivicu zbog zapostavljanja treninga i zbog nepravilne ishrane, ali ako kreneš prenaglo povećaćeš rizik od povrede, snažne upale mišića i lažnog osećaja da držiš stvari pod kontrolom.  Sada je važno da budemo realni, strpljivi i pažljivi.

Ako se plašiš da ćeš izgubiti motivaciju, pozovi prijatelja ili partnera da ti se pridruži na treninzima. Biće zabavnije, efektivnije, dobićeš podršku i novu dozu odgovornosti.

Tegovi  li kardio?

Ne možeš ni da zamisliš sebe kako trčiš na pokretnoj traci? Nemoj. Umesto kardio treninga izaberi trening snage – dokazano je da vežbači koji dižu tegove troše više kalorija  i do 24 sata nakon treninga. Trening snage će ubrzati bazalni metabolizam i poboljšati insulinsku osetljivost.

Uvedi u svoj trening vežbe kao što su čučnjevi, iskoraci, sklekovi i benč pres. Stavi fokus na noge, grudi i leđa.

Oslobodi se loših navika

Loše navike su često naš najveći neprijatelj na putu do cilja. Ipak, postoje načini zahvaljujući kojima možeš da prevariš svoj mozak i izbegneš njegove najčešće zamke. Pročitaj više o tome kako da održiš svoje dobre odluke OVDE.

Reci ne dijetama

Najgora stvar koju sada možeš da uradiš je da drastično smanjiš unos kalorija, da preskačeš obroke ili započneš rigoroznu dijetu. Ekstremne dijete će najverovatnije samo povećati šansu da se ponovo vratiš starim navikama.

Umesto preskakanja obroka, probaj da ubaciš nekoliko zdravih. Zdrave grickalice i užine mogu uticati na gubitak kilograma jer umanjuju glad, stabiliziju šećer u krvi i sprečavaju prejedanje. Biće ti lakše da se hraniš zdravo ako napuniš frižider zdravim namirnicama. Ostaćeš bez izgovora.

Vaga je tvoj neprijatelj

Pored toga što su strašni, brojevi na vagi posle praznika su i nerealni. Zbog nadutosti i zadržavanja vode u organizmu, kilaža koju vaga prikazuje je često nerealna i mnogo viša nego inače. Pokušaj da izbegneš merenje u danima nakon praznika i nastavi da radiš na sebi – brojke će te uskoro  obradovati.

Prvi trening posle praznika treba da bude zabavan!

Kada je vežbanje u pitanju, najvažnije je da se zabavljaš jer baš tad postižeš najbolji rezultat! Ako uživaš u tome što radiš, radićeš to češće i sa više energije. Pokušaj da promeniš rutinu i da u svoje treninge ubaciš drugačije vežbe ili da probaš novi fitnes program. Sve što te sada izbacuje iz zone komfora ubacuje te u polet.

A kad je vreme da počnemo?  Sada. Bar sa  kupovinom namirnica , planiranjem i biranjem treninga. Što pre počneš, veća je šansa da ćeš uživati u procesu. Fitness Tribe tim ti želi srećan prvi trening posle praznika – vidimo se u sali!

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.