fbpx
  • +381 11 40 57 367
  • Radnim danima: 7-22h, Vikendom: 9-21h
  • Kneginje Zorke 60, Beograd

Trening posle trudnoće

09/03/2020

Redovna fizička aktivnost nakon porođaja jeste jedna od najboljih stvari koje žena može da uradi za sebe i svoje zdravlje nakon porođaja.

Vežbanje doprinosi oporavku onih delova tela žene koji su pretrpeli najveće promene tokom trudnoće i nakon porođaja kao što su karlični i trbušni mišići.

Osnovno je ojačati mišiće karličnog dna.

Karlične/Kegelove vežbe treba da budu sastavni deo postporođajnog oporavka i to su prve i osnovne vežbe koje se izvode.

U postporođajnom periodu žene ne treba da rade klasične trbušnjake, čučnjeve i iskorake, niti da podižu opterećenje.

Vreme kada je žena nakon porođaja spremna i sposobna da otpočne sa fizičkim aktivnostima i redovnim vežbanjem varira od žene do žene.

Potrebno je ustajati iz kreveta na stranu i voditi računa kako se podiže i spušta teret.

U trudnoći se trbušni zid razmiče kako materica raste. Separacija ili razdvajanje abdomena se u većini slučajeva vrati u svoje prvobitno stanje, prirodnim putem u periodu od 6-8 nedelja nakon porođaja. U nekim slučajevima ovo odvajanje ostane i ovu pojavu nazivamo abdomenalna separacija ili dijastaza.

Ukoliko je razmak između mišića leve i desne strane stomaka veći od 3 cm, potrebno je konsultovati hirurga. Manji razmaci se rešavaju pravilnim vežbanjem.

Sa fizičkim aktivnostima treba početi polako I postepeno povećavati intenzitet.

Potrebno je izbegavati preterani zamor i dehidrataciju, koja je izuzetno važna ukoliko žena doji.

Ukoliko se pojavi bol, treba prekinuti sa vežbanjem.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.